Märklin 26546 - DB AG, Treinset "Tunnel calamiteitentrein". (HO|AC sound)

Vorige Artikel 6 / 17 Volgende
€ 679,95 (incl. btw)
Voorraad 1 stuk

Voorbeeld: Tunnelcalamiteitentrein Rtz van de Deutsche Bahn AG (DB AG). Uitvoering installatietrein met 2 locomotieven en 5 verschillende wagens in verkeersrode kleurstelling van DB Netz Notfalltechnik.

Model: Locomotief 714 015-5 met Digital-decoder mfx, geregelde hoogvermogenaandrijving, knipperlicht en extra schijnwerper. 2 assen aangedreven. 4 antislipbanden. Frontsein, knipperlicht en extra schijnwerper traditioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar. Transportwagen II met buitenliggende langsdragers en weergave van het ingangsgebied. Zijdelingse goederenhellingen neerklapbaar. Ingebouwde zijdelingse trajectverlichting, knipperlicht en Telex-koppeling in richting ambulance om het pendeldeel van het stamdeel vanuit de locomotief af te koppelen digitaal schakelbaar. Ambulance met buitenliggende langsdragers en weergave van het ingangsgebied. Ingebouwde zijdelingse trajectverlichting. Blusmiddelenwagen met bordessen aan beide zijden. Ingebouwde zijdelingse trajectverlichting. Afneembare rolpallets die op rails kunnen rijden. Gereedschappenwagen met gekropte langsdrager. Gedetailleerde weergave van de hulpaggregaten. Ingebouwde zijdelingse trajectverlichting. Transportwagen 1 met buitenliggende langsdragers en weergave van het ingangsgebied. Ingebouwde zijdelingse trajectverlichting. Zijdelingse goederenhellingen neerklapbaar. Locomotief 714 009-8 zonder aandrijving met Digital-decoder mfx. Frontsein, knipperlicht en extra schijnwerper traditioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar. Zijdelingse trajectverlichting op de ambulance, blusmiddelenwagen, gereedschappenwagen en transportwagen 1, digitaal schakelbaar.
Lengte van de trein 158,0 cm.

Modellen afzonderlijk niet verkrijgbaar.

Eenmalige serie.

Het hogesnelheidsverkeer met de tunnelrijke nieuwbouwlijnen stelt bijzonder hoge eisen aan de veiligheidsconcepten van het spoor. Wezenlijke onderdelen hierbij zijn de tunnelcalamiteitentreinen. Deze treinen zijn op de buitengewone storing van een brandende trein in een tunnel ingericht. Behalve het eigenlijke transport van de reddingsmachten naar de plaats van inzet en de brandbestrijding met de meegevoerde blusmiddelen hebben deze treinen nog meer taken. Door de rookontwikkeling en het zuurstofgebrek in de tunnel hebben de gasdichte wagens een onafhankelijke energie- en luchtverzorging nodig. Locomotief nr. 1 beschikt zelfs over een video- en warmtecamera. Een personensluis met rookafweer maakt de berging van gewonde personen mogelijk. Na de medische verzorging in de ambulance worden ze naar de transportwagen gebracht. Is deze wagen vol, dan koppelt het pendeldeel, loc 2 en transportwagen 2, af van de rest van de trein, het stamdeel, en rijdt naar de tunneluitgang. Het pendeldeel rijdt aansluitend weer naar het stamdeel terug en koppelt gasdicht aan. Om een verzorging voor het gehele gebied van de nieuwbouwlijnen te garanderen, zijn in Kornwestheim, Mannheim, Würzburg, Fulda, Kassel en Hildesheim dergelijke treinen gestationeerd. Elke calamiteitentrein staat constant paraat, zolang reizigerstreinen op de nieuwbouwlijnen onderweg zijn. Hiervoor worden alle aggregaten op bedrijfstemperatuur gehouden, in de transportwagens en ambulances heerst een werktemperatuur en de blusmiddelen zijn tegen vorst beschermd.

Specificatie Omschrijving
Fabrikant Märklin
Artikelgroep Treinset
Schaal H0 (1:87)
Stroomsysteem AC (Märklin-systeem ~)
Systeem Digitaal
Spoorwegmaatschappij DB AG
Tijdperk 5
Lengte over buffers 158.0 cm
Decoder Ingebouwd, MFX
Koppeling NEM 362 met kk mechaniek / NEM schacht
Lichtwissel 3 punts wit/wit, digitaal schakelbaar
Bijzonderheden -
Leeftijd aanbeveling vanaf 14 jaar
© 2017 - 2022 Harlaar Modeltreinen | sitemap | rss