Nieuw 2024 | Prijs €699,00 | Onze prijs €629,10

Märklin 38462 - Elektrotriebzug Siemens Desiro HC (HO|AC sound)

Vorige Artikel 13 / 62 Volgende

Model: Met Digital-decoder mfx+ en uitgebreide geluids- en lichtfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving met vliegwiel centraal ingebouwd in eindrijtuig A. Alle vier assen in beide draaistellen aangedreven door cardanassen. Tractiebanden. Richtinggebonden stroomvoorziening via het voorste eindrijtuig. Speciale kortkoppelingen met schuifgeleiding. Driepuntsfrontsein wisselt met de rijrichting en twee rode sluitseinen traditioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar. Dubbele A-lichtfunctie. Grootlicht in twee intensiteiten als voorbeeld, cabine- en bureauverlichting en verlichting voor bestemmingsaanduidingen aan voor- en zijkant digitaal schakelbaar. Standaard ingebouwde LED interieurverlichting. In elke wagon is een buffercondensator geïnstalleerd om kortstondige stroomonderbrekingen te overbruggen. De interieurverlichting wordt gevoed via de doorlopende elektrische verbinding van de hele trein. Alle verlichting maakt gebruik van onderhoudsvrije warmwitte en rode LED's. Meerkleurige binnenverlichting. De stroomafnemers kunnen digitaal omhoog en omlaag. Veel afzonderlijk aangebrachte details. Minimale berijdbare radius 360 mm. Lengte van de trein ca. 112,6 cm.

Onze hoogtepunten voor de nieuwe Desiros 38462 en 38463:

    Volledig nieuwe constructie in een zeer gedetailleerd ontwerp.
    Standaard ingebouwde LED interieurverlichting met buffercondensatoren.
    Meerkleurige interieuruitrusting.
    Pantografen kunnen digitaal omhoog en omlaag.
    Treinbestemmingsdisplayverlichting digitaal schakelbaar.
    Grootlicht digitaal schakelbaar in twee intensiteitsniveaus.
    Cabine- en cabineverlichting digitaal schakelbaar.
    Game world mfx+ decoder met uitgebreide licht- en geluidsfuncties.
    Veel gemonteerde details.

Voorbeeld: Elektrisch treinstel serie 1462/1862 van Siemens Desiro HC op de Deutsche Bahn AG. Een 2e klas eindrijtuig serie 1462.0, een 2e klas middenrijtuig serie 1862.0, een 2e klas middenrijtuig serie 1862.5 en een 1e/2e klas eindrijtuig serie 1462.5. Voertuig van het netwerk Franken-Zuid-Thüringen. Verkeersrode basiskleur. Bedrijfstoestand december 2023.

De Desiro HC (HC = hoge capaciteit) is een modern, door Siemens ontwikkeld en gebouwd elektrisch treinstel voor forenzen, dat in vier- tot zeswagenversies verkrijgbaar is. De eindrijtuigen van deze treinen zijn enkeldeks, de middenrijtuigen zijn dubbeldeks. Met een lengte van 105 meter biedt de vierwagenversie een capaciteit van meer dan 400 zitplaatsen. Deutsche Bahn AG zal deze voertuigen vanaf de dienstregelingwijziging 2023/2024 inzetten op het netwerk Franken-Zuid-Thüringen op de volgende trajecten:

De moderne Desiro HC stoptreinen (ons model 38462) rijden vanaf de dienstregelingwijziging op 10 december 2023 op de volgende trajecten:

Met de dienstregelingwijziging in december 2023 wordt de vierwagen Desiro HC als standaardvoertuig ingezet op de volgende lijnen:

    Regional Express Neurenberg-Bamberg-Würzburg/Saalfeld (in dubbeltractie op het traject Neurenberg-Bamberg)
    Regionalbahn Nürnberg-Bamberg-Coburg/Saalfeld (ook in dubbeltractie op het traject Nürnberg-Lichtenfels)
    Regionalbahn Bamberg-Kronach (tot juni 2024 nog in gemengd verkeer met de huidige voertuigen)

Op 10 december maakt het innovatieve elektrische treinstel Siemens Desiro HC zijn debuut in de gewijzigde dienstregeling. Dit ultramoderne spoorvoertuig stelt nieuwe normen op het gebied van efficiëntie, comfort en milieuvriendelijkheid. Uitgerust met de nieuwste elektrische mobiliteitstechnologie biedt de Desiro HC niet alleen een duurzaam alternatief in personenvervoer, maar belooft het ook een aangename reiservaring voor passagiers.

De hoge capaciteit en flexibiliteit van de trein maken efficiënt passagiersvervoer mogelijk en helpen files op drukke trajecten te verminderen. Met zijn eigentijdse ontwerp en talrijke innovatieve functies is de Siemens Desiro HC niet alleen gericht op prestaties, maar ook op de feel-good factor voor passagiers. De introductie van dit elektrische treinstel betekent een belangrijke stap in de richting van duurzame en toekomstgerichte mobiliteit in het spoorvervoer.

Natuurlijk bieden we bij Märklin deze innovatieve elektrische treinstellen ook als H0-modellen voor onze fans aan. U kunt zich verheugen op een uitstekend modelspoorjaar 2024.

Specificatie Omschrijving
Fabrikant Märklin
Artikelgroep Treinstel
Schaal H0 (1:87)
Stroomsysteem AC (Märklin-systeem ~)
Systeem Digitaal sound
Spoorwegmaatschappij DB AG
Tijdperk 6
Lengte over buffers 112,6 cm
Minimale boogstraal 360 mm
Digitale interface 21MTC
Decoder Ingebouwd, MFX+/DCC met sound
Koppeling -
Lichtwissel LED, 3xwit/2x rood, digitaal schakelbaar
Bijzonderheden Digitaal beweegbare pantografen, extra lichtfuncties
(Binnen)verlichting
Leeftijd aanbeveling vanaf 14 jaar
© 2017 - 2024 Harlaar Modeltreinen | sitemap | rss