Roco 7510099 - Elektrische locomotief 186 905-6, Crossrail (HO|DCC sound)
OverzichtElektrische locomotief 186 905 van Crossrail.
- Ingezet in het internationale goederenverkeer
- Met afzonderlijk gemonteerde insteekdelen deels uitgevoerd in etstechniek
- Uitvoering met sneeuwschuiver op het onderstel
- In digitaal bedrijf met schakelbaar grootlicht en afzonderlijk schakelbare frontseinen of sluitseinen
De voormalige Luxemburgse leasemaatschappij CB Rail S.Ã r.l. was de tweede klant die Bombardier 25 TRAXX MS2e (multisysteem) locomotieven bestelde. Tien van deze locomotieven zouden de D-A-CH-I locomotiefpakketten krijgen. De tien locomotieven kregen de nummers 186 901â910 toen ze werden geleverd aan CB Rail. De locomotieven werden in 2013 verkocht aan Macquarie European Rail en in 2020 aan de huidige eigenaar Akiem. De 186 901â910 waren de eerste TRAXX F140 MS2e met Zwitserse goedkeuring die commercieel werden ingezet. De eerste zeven locomotieven met de nummers 186 901â907 verschenen begin 2008 in de reguliere Zwitserse dienst. CB Rail verhuurde de lichtgrijze en witte BR 186's aan het Zwitserse Crossrail AG. De nummers 186 908â910 werden verhuurd aan het Italiaanse bedrijf Linea S.p.A. en werden ingezet in het binnenlandse Italiaanse goederenvervoer. De drie locomotieven werden pas in april 2014 overgedragen aan Crossrail. De gehele locomotiefvloot werd tot 2017 aan Crossrail verhuurd, waarna de locomotieven voor nog eens 3 jaar met CR belettering aan TXL werden verhuurd. Vanaf 2021 werden de locomotieven overgedragen aan SBBCI, waardoor de laatste locomotieven ook hun Crossrail-belettering verloren. De 186 905 was de enige locomotief die van aflevering tot het einde het witte bedrijfsnummer op de voorkant behield. De Crossrail belettering bleef ook op de locomotief tot eind 2020.